Suksess for Sweco Steinkjer

Sweco Steinkjer-11

Sweco Steinkjer var på utkikk etter flere ansatte og ble nysgjerrige på å prøve ut innholdsmarkedsføring. Det angret de ikke på!

– Vi synes det var veldig gøy å se at resultatet ble så bra, forteller Tor-Erik Helgesen, regionleder i Sweco Steinkjer.

Det hele startet med at markedsavdelingen i Trønder-Avisa kom i kontakt med Sweco Steinkjer og ønsket å finne ut hvilke behov ingeniørbedriften kunne ha i forbindelse med markedsføring. Firmaet var før jul 2022 opptatt av å få tak i flere folk, ettersom det var flere ledige stillinger som skulle utlyses.

TA Kreativ ble invitert inn i møter med Sweco Steinkjer og i samråd med bedriften kom vi raskt fram til at innholdsmarkedsføring kunne være veien å gå. Og da det viste seg at bedriften satt på flere gode historier rundt arbeidsmiljø, tilrettelegging og personlig oppfølging, ble det enkelt å gå videre.

Sweco Steinkjer-9

Historien om Anders, som var ny i sin stilling som avdelingsleder, men som samtidig opplevde utfordringer på hjemmebane, var en vinkling vi ble enige om å gå videre med.

Vi hadde flere runder med tekstutforming og formuleringer, slik at både Anders og Sweco Steinkjer var komfortable med saken før den ble publisert.

Inkludert i historien fikk vi også fortalt om Sara Elise Bø, som også er relativt nyansatt, og som valgte å flytte til Steinkjer da hun ble headhuntet av regionleder Helgesen.

LES SAKEN OM DEN UNIKE ARBEIDSPLASSEN HER

Sweco Steinkjer-24

Etter at innholdssaken var blitt markedsført i Trønder-Avisa, kunne Sweco Steinkjer annonsere at flere av stillingene som var utlyst var blitt besatt, og at mange hadde fått med seg innholdssaken.

Og dette kunne vi verifisere, for nettopp denne innholdssaken ble den mest leste av våre produksjoner i 2022!

Regionleder Tor-Erik forteller dette om samarbeidet:

– Vi synes prosessen var bra. Vi opplevde at kommunikasjonen var god mellom oss og T-A i møtene, og fant rett «nivå» på hva vi skulle underbygge i artikkelen sammen med T-A.

Sweco Steinkjer-5